STARRY, STARRY NIGHT…

Wróciłam z Poznania – po spotkaniu z Zuzą oraz z Fridą i Vincentem.
Wzloty duchowe, jak zawsze, udało się nam zgrabnie połączyć z kulinarnymi. Acz nie zawsze były to wzloty podniebne, bo np. gira w piwie z kapuchą i rolada z pyzami i buraczkami (wiele restauracji na poznańskim rynku serwuje teraz dania kuchni poznańskiej), z dość żylastej niestety wołowiny – na noc! – to nie był najlepszy pomysł.


Tyle – jeśli chodzi o stronę kulinarną.
Bo co do duchowej – choć również z małym akcentem spożywczym w postaci pyr z gzikiem – zrobiła to już Zuza, jak zawsze udatnie. Więc oddaję jej głos:

I cóż tu dodać, cóż ująć?…

No, coś jednak dodam. Na temat starry night, która nie była, jak w piosence Dona McLeana, nocą gwiaździstą, tylko wietrzną i deszczystą, dni też niewiele lepsze, gdyż Zuzannie i Hannie towarzyszył w Poznaniu orkan Grzegorz.
Ale ocalałyśmy! 🙂
I mogłyśmy się radować spotkaniem i się nie móc nagadać.
Oraz się powzruszać. Umiarkowanie, oglądając obrazy Fridy i Diega (bo w sumie niewiele ich na tej wystawie), a do łez w ciemnościach sali kinowej. Mnie dodatkowo ścisnęła za gardło piosenka towarzysząca końcówce filmu „Mój Vincent”. I zaczęłam podśpiewywać (cichutko!) wraz z wykonawczynią (w filmie śpiewa ją Lianne La Havas). Zuza się zdziwiła, że ja to znam, a ja przecież – ba! – już w końcowolicealnej młodości znałam tę piosenkę (choć youtube wtedy nie istniał).

Koszulę taką jak Don McLean też miałam! Tylko w paski zielono – żółte. 🙂

PS – Znając po angielsku tylko pojedyncze słowa, nie miałam pojęcia, że on śpiewa o Van Goghu. Sądziłam, że to jakaś „nocna historia”, bo wiedziałam, że night to noc, zaś starry słyszałam jako story… 😉

Że piosenka jest o Vincencie, dowiedziałam się dopiero po latach…

3 thoughts on “STARRY, STARRY NIGHT…

  1. Jak zawsze? … A owe starry, starry „interpretowalam ” tak jak i Ty, niestety dopóki nie zobaczyłam tego obrazu „na żywo ” w Amsterdamie. No i to także moja ulubiona piosenka. ☺

Skomentuj

